Monday, May 30, 2005

PuLaU KaPaS..

oh pulau Kapas...he..he..at last aku pegi gak pulau kapas tuh...tanggal 28/05/2005 aku ngn kengkawan aku pun berangkat le dr KL dlm kui 5 pg menuju ke Marang..kitaorg naik keta kelisa milik si sepul..he..he..ber4 kitaorg 1 keta..aku, kam, sepul & member sepul..sepanjang perjalanan takde pe² yg menarik sbb memasing ngantuk kecuali sepul..sbb dia nak bawak keta..kalu dia sama ngantuk & tido abih le kitaorg...tak smpi le pulau kapas..ke tpt lain le smpinya...dlm perjalanan yg membuhsankan tuh mcm² lagu yg dah aku dengor..dr cd peterpan smpi le ke cd mariah kari..he..he..lepas je brenti bekpes kat mana ek..hmm aku pun lupa dah nama tpt tuh..bekpes nasi beriani lak tuh..aku mkn pun amik separuh je..maklum le tak behsa pepg bekpes ngan nasi beriani..hmmm sesudah bekpes, kitaorg pun truskan laie perjalananke jeti marang utk amik bot...dlm bih kuang 1 jam lebih gak le drive baru le smpi..maklum le sekerat jln aku drive sekerat laie si sepul..dia pun dah flat sgt pasai tak cukup tido..so gilir² la kitaorg drive...akhirnya di mana sepul telah berjaya membawa kitaorg ke tpt yg dituju..
masa smpi di pelabuhan tuh angin mak aiiii dah bertiup memberi tanda hari bakal hujan....sekejapan je ujan pun turun la membasahi bumi yg kontang tu...apa laie, rasa suspen mula melanda diri..ye la ujan² paih tuh nak lak dok dlm bot...mana tak suspen..dah le 1st time tuh yg rasa cuak gak le...
sesudah ujan pun read, maka kitaorg pun time tu dah siap solat, sorang² turun naik bot kecik tuk ke bot besar....maklum le bot besar tuh tak leh nak park kat tepi²...sauhnya tak leh nak turun & nanti rosak enjinnya so kitaorg kena naik bot kecik tuh ke tgh laut...
apa pun aku cam malaih dah nak cont story nih pasai dah lama norr aku bertangguh nak siapkan cite nih so aku pun dah lupa nak cite cemana..hehehhe..
-end story-

No comments: