Monday, April 25, 2005

TeRtEkAn,TeNsEn,DiLeMa

mana 1 situasi aku nih???aku pun tak tau...hari berlalu bulan berganti...sedar tak sedar dah nak masuk pertengahan thn..makin hari makin tertekan...tersekat segala kehendak, keperluan terbatas...tertekan disebabkan dek suasana kije yg makin dihimpit keresahan, kebuntuan, kebuhsanan, ke apa tah laie aku sendri pun tak dpt nak nyatakan...tapi yg aku tau mmg la TERTEKAN...nak post tulisan aku nih pun tak bole² ...tuh yg laie wat aku tensen...TENSEN...hmmm perkataan yg ujud bila aku dah rasa TERTEKAN..naper tensen? tensen disebabkan dek kontrak...kije yg tiada berkesudahan..yg aku sendri tak pasti apakah kesudahannya..apakah yg bakal akan terjadi...adakah kije aku akan berakhir di cni atau tidak aku sendri tidak pasti...yg mananya akan membuatkan aku menjadi dalam DILEMA...dilema disebabkan dek perlukah aku berada di cni atau di tpt lain???perlukah aku mencari kije lain sedangkan aku di cni menanti kije yg ibarat menunggu durian jatuh..tapi kalu kena sakit gak pala...maklum le durian kan ker byk duri yg tajam...apa yg pasti aku pun tak tau cemana la kesudahan kije aku nih...hanya tuhan yg tau..tapi 1 je aku percaya..rezeki ditentukan olehNya...walau di mana aku berada sekali pun aku percaya ader rezeki untuk ku meneruskan kehidupan ini ...

2 comments:

qmar said...

saba cik azie saba...rezki Allah kt mana²...insyaAllah tak esok, lusa..runtuh la durian tu ..hehe

watie comel said...

sabar woit. nanti dah gugur buah derian tu, bagi aku sebijik tau ! Make sure D24 punya